fredag, september 29, 2006

Lackar ur!

Varför i hela friden syns inte mitt senaste inlägg?

Och hur kan kusin J kommentera ett inlägg som inte finns? Jag fattar ingenting och supporten på det här stället är ju lika med noll.

I morn är det kalas. Jag har panik. Jag och pappa var på Torp i tisdags och skulle handla present till kusinen. Det gick inte som planerat. Så i morgon, tidigt, ska jag bege mig ner till stan och stressleta efter det jag behöver köpa. Jag har ju en grej men det är inte huvudpresenten. Den ende som fick köpt nåt på Torp var far min. Till sig själv.
I går lyckades jag i alla fall köpa ett par buskar till farfar. Jag har glömt av deras namn. Jag ville köpa träd märkte jag när jag gick omkring på Nisses Växter och kikade. Japanska träd, eller ett magnoliaträd. Det vill jag ha ett i min framtida trädgård. I morn vill jag även inhandla något klädesplagg till mig själv. Ett par jeans och några tröjor kanske. Jag är ganska trött på min garderob. När jag blir miljonär ska jag ha 365 tröjor att välja mellan så jag inte är så beroende av att tvätta. Har planerat att bli mångmiljonär på lottot jag och mamma lämnade in igår. Det blir bäst så. Oj va mkt man kunde göra för 62 miljoner. Då kunde kusin J få alla de saker hon skrivit upp på listan. Det hade blivit lättare att hitta presenter då.

Idag slutade L på jobbet. Det är riktigt tråkigt. Hon var en av dem jag pratade mest med och nu ska hon flytta till den kungliga hufvudstaden och jobba på resebyrå. Kul för henne. Tråkigt för oss. Hur ska vi klara oss utan våran skånska örebroare? (hur en dialekt som skånskan kan försvinna så radikalt och ersättas med en annan är för mig helt obegripligt.)


Underbart djur med underbart namn.

Kan ni säga mig ett djur med grymmare namn än Vombaten? Nä, jag tror inte att det blir bättre än Vombatus ursinus. Och sicket grymt sätt de har sen då. De sätter sig på sina fiender. Det är helt rätt!

Nu börjar strax Idol igen och jag måste se vilken utav de relativt dåliga sångarna som går vidare. Hoppas de få som faktiskt har bra röst inte åker ut ännu. Det vore illa.

Jag avslutar med ett Melman-citat (Den hypokondriske giraffen i Madagaskar):

They are very cute from a reasonable distance.

1 kommentar:

Zarah sa...

*fnissar* Fint citat!

När du blir mångmiljonär - berätta knepet för mig då. Jag vill åsså. Walk in closet med en tröja för varje dag låter uuuunderbart! :D