tisdag, september 05, 2006

På jobbet har vi en städerska som inte städar.
Hon gör inte rent i handfatet, hon gör inte rent på toaletten, hon sätter i pappershanddukarna på fel håll, hon tömmer papperskorgen med händerna i stället för att byta den och det bästa av allt, hon tunnar ut tvålen med vatten. Varför gör hon på detta viset måntro?
Det är inte hon som betalar tvålen, det är inte hon som betalar soppåsarna och det är inte hon som köper in rengöringsmedlet, det är inte äns det företaget hon är anställd på, nä det är det företaget jag är anställd på som köper in grejerna. Varför snålar hon så jävligt??? Jag skulle vilja att den tvålen jag tvättar mig med är tvål, inte tvål blandat med vatten. Nä, tacka vet jag våran gamla städerska, hon var bra och trevlig också. Det är inte den nya. Jag fattar inte vart den andra tog vägen... hon tvättade handfaten... det var lyx.

Varje kväll när jag ska sova så kommer jag på en massa ideér till layoter som jag vill göra. Jag tänker att det kommer jag ihåg i morgon, men se det gör jag inte alls! Det är ganska irriterande måste jag säga och jag orkar inte gå upp och skriva upp dom heller när jag lagt mig för då kanske jag piggnar till. Dumt! Jag tror jag ska kila upp till mamma och skriva ut några kort och bara testa att göra en lo av de korten... jag har ju aldrig gjort någon, jag är nyfiken på om jag överhuvudtaget är skapt att ha den här hobbyn. Usch va tråkigt det vore annars. Så får det bli. Jag pyser till mor min.

Pys Out!

Inga kommentarer: