tisdag, oktober 03, 2006

Nu är det löst...

...mitt bloggproblem!

Allt som behövdes var att ta bort coockies och temporary int files så gick det lysande sen. Det känns skönt för jag har verkligen slitit mitt hår pga av detta.
Jag är hemma idag. Var det även igår. Jag har nämligen skaffat mig en trevlig liten förkylning med tillhörande halsont och feber. I don't like it! Jag tror det beror på de nattliga äventyr jag och kusinen var ute på i lördags. Vi planterade Hortensior i mörkret hemma hos farfar (koppartjuvarna har stulit hans trädgårdslampa) och det var inte så lätt att se. Men det blev nog rätt fint ändå. Att först bli varm och svettas och sen klä av sig och stå i bara t-shirt var kanske inte det smartaste jag gjort för nu sitter jag här och snorar.
Kalaset var roligt dock. Vi spelade ett nytt spel som pappas ickeflickvän lagt i spelhögen och gissa om det var roligt... vi skrattade nästan ihjäl oss. Vissa kläckte ju så fina grejer, vissa (läs jag) blev vansinniga och vissa svarade en gång var tjugonde minut, men när han väl svarade blev det rätt, och ingen annan kunde svaret. Jag tror spelet hette Pratmakarna och det gick ut på att förklara ord på så kort tid som möjligt. Jag och kusin J var som vanligt klart bäst när vi var i samma lag, sen när vi jämnade ut det hela lite och jag bytte lag med D så blev det också mycket jämnare, fast kusin J vann ändå. Dom andra är också bra, men inte på ett lika effektivt sätt som kusinerna. Som ni vet så är det inte lätt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst!
Jag glömde så klart min kamera hemma så jag har inga kort att föreviga det hela med men det finns många sköna citat från kvällen som lär dyka upp på många kalas framöver...

Något jag däremot har kort på är min nya smurfby bestående av: tennissmurfen, byggsmurfen, duschsmurfen, bussmurfen (?) och kokettsmurfen samt ett smurfhus. Alla smurfar inkl smurfhuset (förutom kokettsmurfen) hittade jag och kusin J i farfars källare. Det är bror R's smurfar men eftersom han inte bryr sig om dem så är de numera mina smurfar.


Smurfbyn. Lägg märke till det egenhändigt gjorda
tändisracket i handen på tennissmurfen.

Jag scrappade lite i fredags kväll. Gjorde en presentkartong av en stor tändsticksask och la kusin J's blomsmurf i den. Jag tror hon blev glad för den. Det var i stället för en blomma hon fick en blomsmurf. Asken ser ut så här:


Scrappad tändsticksask till kusin J.

Nu ska jag knåpa lite till på min önskelista. Det är mkt jobbigare i år, för nu har jag två önskelistor. En med vanliga saker såsom böcker, inredning och kläder samt en extra med bara scrapsaker. Gissa vilken som blir längst? :)

När du öppnar en dörr kommer du in i... en ny värld! (eller en hall beroende på vem du är)

/Lilla Röd.

Inga kommentarer: