lördag, september 16, 2006

Jag orkade...


...gå upp och tvätta!

Kors i taket!

Nu vill jag bara scrappa mer och mer saker... jag är ganska sugen på att scrappa nåt med Winston, som jag nyligen tog uppdaterade kort på. Han har växt som en liten dåre. Helt sjukt. Han kände knappt igen oss och det var lite tråkigt men han var jättesöt fortfarande. Smal, vilket han defenitivt inte var sist jag såg honom. Han såg ut som en mellanstadieelev som precis har börjat växa på höjden men inte på bredden. Gänglig... fast det kanske är i högstadiet man är gänglig?


Winston när han var liten och mjuk


Winston lite större och inte lika mjuk.

Men han är fortfarande söt...eller hur?

Kruxet med scrappandet är att jag inte har allt jag vill ha och det gör mig lite handlingsförlamad. Jag behöver mer av allt. Och i dagsläger gråter plånboken när jag så mycket som tittar på den så det blir inte en endaste liten scrapgrej köpt. Det jag främst vill ha är papper och chipboardgrejer av olika slag såsom bokstäver. Jag har iofs avänt de bokstäver jag gjorde av med igår till mall på en kartongbit men det blev inte riktigt bra. Jag ska testa att skära ut en och måla med vit akrylfärg på, vem vet det kanske funkar ändå.

I natt drömde jag att jag hade glömt av hur man stickar. Det fick jag panik av. Det var en jobbig dröm. På senare tid har jag även drömt att jag blivit erbjuden fast jobb på jobbet. Det dumma är att jag inte bara drömt det på natten utan också gått runt på dagen och drömt om det. Jag fattar inte varför jag börjat tänka på det. För nå fastjobb har det ju aldrig varit tal om. Det kanske är för att en jobbkompis ska flytta till Stockholm och jobba på resebyrå och då blir ju hennes plats ledig om hon väljer att stanna i Stockholm och eftersom jag är nästa på tur så känns det som att man kanske kunde få fast. Men de anställer ju inte folk nu. Däremot har det börjat en hel drös med vikarier, förmodligen för folk som aldrig mer kommer komma tillbaka. Jag tycker det är så dåligt att man kan vara vikarie hur länge som helst utan att få fast. It's sick man, sick! Jag vill ha fast jobb nu! Då kan man ju börja planera inför framtiden på ett sätt som man inte kan idag. Hell, jag kanske inte har jobb efter årets slut, då är det inte så lätt att planera.

Nu sitter jag och dricker mjölk i ett vinglas...kanske även ska ta och diska lite idag...ja det är nog bäst!

Apa på er!

Inga kommentarer: