måndag, september 04, 2006

Gå till jobbet...komma hem...

...två timmars fritid...sova.

Är det så det ska vara?
Jag tycker inte det är särskilt stimulerande att jobba hela dagarna och komma hem och gå och lägga sig. Det är inte kul att inte hinna att både titta på teve och sitta lite framför datorn, eller scrappa eller umgås med sina nära och kära. Nä, tänk den som ändå var hemmafru. Då kan man göra vad man vill... som på semestern, då var det till och med roligt att städa eftersom man kunde göra både det och något roligt samma dag.

Nu är klockan tjugo över tio och jag har panik för att jag måste läsa så att jag blir trött och kan somna innan klockan är elva typ. What to do, what to do?

Jag har inget vettigt att skriva ändå så jag går och räknar får i stället.

Puss o kram.

Inga kommentarer: