fredag, september 15, 2006

Världens godaste frukt.

När jag först planerade att skriva detta inlägg så hade jag precis ätit upp världens godaste frukt...

...världens godaste frukt råkar även vara den mest svårätna frukten jag känner till. Man får skära mycket i den, man slinter med kniven, det blir kladdigt...ja, det är nästan för jobbigt för att äta den. Men när man väl tagit den första tuggan av den ljuvliga frukten så glömmer man allt det jobbiga och bara njuter av den sur-söta smaken och den sköna konstistensen. Vacker är den också, på ett lite klumpigt sätt, en röd-grön deformerad klump. Jag talar förstås om mangon. Denna himmelskt goda frukt får det att vattnas i munnen på mig när jag tänker på den. Mmmm Mango.

Ikväll har jag äntligen blivit klar med min första layout till Boken om Mig. Jag blev ganska nöjd med den trots att en del dekorationer hamnade fel.


Första sidan i Boken om Mig - en bok om sånt jag älskar.

Nu är jag så trött att jag snart inte orkar sitt upprätt på stolen...kanske borde gå och lägga mig istället för att kolla på film som jag hade tänkt. Ska ju upp och tvätta i morn halv tio och den här gången måste jag verkligen okra upp för vi har inga rena kläder. Orka!

Det dåliga på jobbet rörde egentligen inte jobbet men var sämre än vi hade trott. En arbetskamrat har nämligen fått cancer och ska opereras nästa vecka. Det hade varit mycket bättre om det var någon utav alla de saker vi trodde det var, allt är bättre än en sjuk kollega. Varför händer det aldrig några bra saker för? Det senaste året har innehållt en massa hemskheter...usch.

Nu har jag suttit här alldeles för länge. Orkar inte mer nu...zzz zzz zzz

Good night Sweden, wherever you are.

1 kommentar:

chizeo sa...

Du! Den är ju sketfräzig! Ska bums in på scrappiz och kolla efter fler!
(Du det med hundarna var en veterinär som råkat ut för av en kennelägare... GAH!)