fredag, september 01, 2006


Två inlägg på en dag... wow!

Tänkte berätta vad vi gjorde i lördags.
Vi hade mycket roligt och trevligt, en riktigt mysig lördag.
Vi bestämde oss ju för att gå ner till India Palace och äta god mat. Och det gjorde vi. På vägen ner så hade vi lite fotosafari, för nuförtiden tar jag alltid med mig kameran vart jag än går. Till och med till jobbet ibland, för man vet ju aldrig när man kan få syn på nåt som är värt att ta kort på, som till exempel rönnbär. Jag har lagt märke till att det är extremt mycket rönnbär i år. Så mycket att trädgrenarna hänger ner i marken av tyngden från bären. Jag finner det mycket fascinerande... och tror förstås att det kommer bli en mycket hård vinter... därför måste jag fotografera de vackra bären.

Det trädet som jag fotade ovan är ett mycket ståtligt rönnbärsträd. Bären är extra röda på det trädet och det är jättestort. Jag har aldrig gillat rönnbär förr. Konstigt sånt där.

Hursomhelst... efter fotosafarit kom vi fram till restaurangen. Vi satte oss ner vid ett bord längst in, ett bord med mjuka stolar runt. Stolarna är jättesköna.
Vi bestämde oss fort för vad vi ville äta och beställde in följande: Förrätt: Shorba - en stark kycklingsoppa med curry och citrongräs. Den är ofantligt god. Det finns inget bättre! Huvudrätt: Chicken Korma - en mild kycklingfilé i currysås med cashew och pistagenötter. Också det mycket gott! (för en gångs skull vågade jag testa ngt jag inte ätit förr...bara smakat) Naanbröd med vitlökssmak beställde vi naturligtvis också in. Vi åt ingen efterrätt men vi drack dock ett glas vin och en öl. Det var en mycket trevlig afton på India Palace.


Das wunderbar soup

När vi ätit upp och betalat gick ut på en liten promenad. Tog lite M+K kort och gick hem. Mamma skulle ju ha kalas dagen efter så jag var tvungen att fixa klart hennes födelsedagskort. Det tog någon timme eller så. Sen spelade jag och M lite Jenga, Norsken och Magi. (magi är ett kortspel som vanligen pojkar i mellanstadie-högstadie åldern ofta spelade förr... vet inte hur det är längre. I vår vänkrets spelas det dock ännu ibland...) Vi drack även ganska mycket vin. Vi hade mycket roligt. Det var dock inte så roligt att vakna upp på söndagen när man var tvungen att gå på kalas... allt som allt en mycket bra helg förra helgen. Hoppas denna helgen blir lika bra!

Can you hear it? Can you hear it too?

Inga kommentarer: