lördag, september 23, 2006

Helt makalöst trött.

I går åt vi kinamat när jag kom hem från jobbet. Det var gott men inte så smarrigt när man blir kärv på tungan. Jag hade planerat att titta på Idol klockan åtta men jag var så trött att jag först tänkte vila en halvtimme eller så. Klockan 7 gick jag alltså in i sovrummet för att vila. Klockan åtta hade jag ingen lust alls att gå upp och kolla på teven så därför sov jag till klockan nio idag. Så underbart skönt det var att vakna utvilad idag. Jag hade nog iofs kunnat sova lite till men jag skulle ju tvätta idag igen så 14 timmar fick räcka. 14 timmar! Jag vet inte när jag fick så mycket sömn senast. Så länge önskar jag att man fick sova jämt. Mmm... det är skönt!

Idag är det kalasdags. Bror min fyller 34 år. Han önskar sig pengar. Och pengar ska han också få. Fast de ska gå till ett gymkort som han tydligen vill ha. Sen är det kalasdags nästa vecka igen. Fast ett något försenat kalas kan man väl säga. Både farfar och kusin J fyllde år i April. De har ännu inte fått sina presenter. Men nu är det dags. Jag undrar bara hur det kommer gå att plantera buskar när det är sista september? Men vi får väl försöka. Nåt kan vi väl få marken. Kusin J är det lätt och bra att köpa presenter till för hon skriver så detaljerade önskelistor. Fast i år har jag en sak som inte står med på önskelistan...den köpte jag redan när hon fyllde år, så den har fått förgylla mitt hem i några månader men nu är det dags att flytta, det blir nog bäst så...

Inget scrappande har det blivit det senaste. Har varken haft tid eller lust till det faktiskt. Hade jag bara haft lite pengar hade jag kanske haft lust men just nu har jag inte några pengar. Jag ska nog köpa magnolias nästa stämpelpaket... måste gå in och beställa det nu kanske? För då kan jag göra julkort och det hade ju vart trevligt för de jag skickar till att få nåt annnat än de vanliga man alltid skickar. Ja, så får det bli. Jag är så glad att hösten äntligen är här, även om det är lite för varmt ännu för att vara höst men det är såå fint ute. Vackra lugna färger. Och alla mysiga kläder man tar fram på hösten sen då. Vantar och halsdukar. Det är mysiga kläder det. Oj, jag kanske ska ta mig några varv med stickorna idag. Japp.

Vombat på er alla!

Inga kommentarer: