fredag, december 01, 2006

Sjukt bra...

(...för att citera vinnaren Markus) var han idag. Det har han vart hela tiden i och för sig men idag var han hur sjukt bra som helst. Skön snubbe det där!

Händelselös vecka har det varit. Har i och för sig vunnit tre priser på jobbet denna veckan så helt händelselös har den väl inte varit kanske. Var med mamma och kikade på julklappar igår, pappa i onsdags och Helena idag. Köpte inte nåt någon utav dagarna men det var trevligt ändå. Den här dagen har nog varit den arbetsdag som förflutit snabbast i hela mitt yrkesverksamma liv. Jag tittade på klockan en gång, då var den halv tolv. Sen var det dags för glögg och då var klockan tre sen var dagen slut. Mkt skönare än så blir det inte.

I morn bär det av till Jörlanda, för det är väl så det heter kusin?. Kusin J's käresta fyller år och ska firas med ett par paket och en hel del glögg ( hoppas och tror jag :) ) Allt jag och far skulle inhandla åt honom fanns på Jula, Claes Ohlsson (eller hur 17 det stavas?) och Biltema och ingen utav dessa affärer finns i Trollhättan. Nej nej, dem finns i metropolen Uddevalla. Nåväl, det fick bli två andra presenter än de vi hade tänkt från början. Det blir nog bra.

Mycket till pysselkväll blev det inte förra lördan inte, nej det blev snarare glöggkväll spetsad med vin och brieost. Men det gjorde inget, jag hade 0 inspiration just den dagen ändå. Efter det har jag dock pysslat ihop ett julkort och en julklappsetikett. Är ganska nöjd. Kortet är inte helt klart men det kommer här ändå.


God Jul texten saknas och jag vet ännu inte
vart den ska sitta, men det löser sig nog till slut.

Jag har haft det här kortet i huvudet i flera månader. Motivet stämplade jag upp så fort jag fick magnoliastämplarna och så har det legat i min "stämplade motiv låda" och väntat på att bli scrappat. Har lixom inte haft några papper jag tyckt passat men så nu när jag fått mig lite Basic Grey papper och Bazzill i blåa nyanser så släppte det. Julklappsetiketten går i samma färger men den har jag inte scannat in ännu så den får jag visa senare.

Nu blev jag inspirerad av mig själv. Gött! Måste göra en ny tag!

Lights will guide you home!

3 kommentarer:

Anonym sa...

AH, va fina julkort vi kommer få i år. Jag vill ha en med nån som kastar snöbollar.....

Kristin sa...

Hmm... det kan bli knivigt...för jag har redan tillverkat erat julkort! Du får hålla till godo med det som blir. Du kanske gillar det ändå? Hoppas det =)

Anonym sa...

Det gjorde jag. Fast det retar mig lite att det inte står hemma hos mig. Kanske ska sno det...