onsdag, december 13, 2006

11 nätter före jul...

...och jag har köpt en julklapp. Vanligtvis brukar jag ha bra koll på mina julklappar så här dags på året men i år har jag inte hunnit/orkat/kommit ihåg att handla knappt några julklappar. Det är inte bra. Det betyder att den 22:e december springer Kristin runt som en dåre och försöker finna fina och bra klappar. Vi vet ju alla vart det kommer sluta...

Idag har jag varit ledig. Skönt som bara den. Jag har gjort klart julkorten. Läst lite i den enda julklapp jag köpt, John av Cynthia Lennon. Den var så bra att jag knappt kunde sluta läsa. Tittat på halva Sagan om Ringen. Läst lite i Sagan om ringen (omgång 2) och slappat lite. Jag har även ätit två lussekatter och druckit tre muggar glögg. Det är ju lucia =) På vägen till Ritz konditori såg jag ett lussetåg på väg in på kvarterets dagis. Dom var så söta dom små liven. Jag blev riktigt rörd.

Det blev inte så många julkort som jag från början planerat att göra. Det blev bara fem. Jag har lixom inte råd med fler frimärken =) Jag hatar svensk kassaservice förövrigt. Hur kommer det sig att de höjt priset på julfrimärken till 5 kr? 50 öre billigare än vanliga frimärken. Det är ju inte ens värt att köpa julfrimärken då ju. Helt sjukt! Så, fem lyckliga personer kommer få julkort av mig. Jag har inget att visa upp. Glömde ta kort på det sista kortet jag gjorde innan jag la ner det i kuvertet och de andra är antigen för fula eller för hemliga för att lägga upp här. Så det blir inget.

Igår fick alla på jobbet varsin tröja. Den är grå med röda detaljer och hemska märken på rygg och bröst. Det står även Samsung och företagets namn på den, det kan jag leva med men de övriga märkena är riktigt hemska. Fast den är rätt skön. Det är min första företagströja på mitt första fasta jobb. Hurra! Från mina andra jobb har jag t-shirtar. Från mitt första fasta jobb har jag en tröja. Det är lite tuffare, lite vuxnare ;) jösses.

Nu ska jag bege mig till vardagsrummet. TV-timmen börjar alldeles strax. Jag kommer nog inte hinna se klart Sagan om ringen idag. De har ju inte ens lämnat Rivendale ännu. Attans.

Glad Lucia på er där ute i vinterregnet!

Pippin rules!

Inga kommentarer: