onsdag, december 27, 2006

Shoppat loss i scrapbutiken!

Idag har jag gått på en shoppingspree med min kära M. Vi var i scrapbutiken länge och letade efter die's och annat smått o gott.

Dessvärre har inte min lokala scrapbutik så mkt scrapgrejer faktiskt. De har mer barnkläder och inredning, vilket i sig är ganska märkligt enligt mig, så jag hittade inte så mkt jag vill ha. Jag köpte fasteners och photocorners. Det var det enda de hade som föll mig i smaken. Och sicka hutlösa priser sen då! OMFG. Jag köpte även en qk-pärm, qk-plastfickor och öljetter. Nu har jag ca 600 kronor kvar på mitt presentkort, vilket inte är fy skam. Jag bad hon i butiken att ta hem lite mer hjärtan och stjärnor och sånt, det mesta hon hade nu var typ djur. Hur kul är det då?

När jag öppnar scrapbutik ska där bara finnas scraprelaterade grejer, på sin höjd pärlor, eftersom det verkar mkt populärt, men inte en massa annat tjafs. Och skulle det nu mot all förmodan finnas annat tjafs i min scrapbutik så skulle den ytan som upptogs av detta tjafs vara max 20 procent av den totala butiksytan. Inte 80 som i min scrapbutik. Jag irriterar mig faktiskt väldigt mkt på den butiken. Jag önskade mig en Silent Setter i julklapp. Mor min hade gått in i butiken och frågat om de hade en sån. -"Ja, men så tyst är den inte" hade kvinnan sagt och sålt Fiskars öljettsättare till henne. Mamma trodde ju förstås att det var den jag önskade mig och köpte den glad i hågen. Sicken människa va? När mitt presentkort är färdighandlat så tänker jag aldrig mer handla där. No way, priserna är överpriser och expiditerna far med osanning. Uscha!

I morn tror jag att jag ska möblera om i vårt sovrum/scraprum. Som det är nu blir det stökigt på fem minuter och man kommer knappt in i rummet. M tyckte att vi skulle ställa dator/scrapbordet framför fönstret och det kan faktiskt vara en god idé eftersom det är ganska mörkt här inne. Hoppas bara att den åbäkiga sängen får plats i rummet då. Attans att man ska behöva sova!

Mer fysiska scrapbutiker åt folket!

Inga kommentarer: