måndag, december 11, 2006

Ett vikariat är ett vikariat är ett fast jobb!

Ja mina kära små kycklingar, Kristin, detta 26 åriga flickebarn har gått och blivit med fastjobb. Yeah baby!

Idag, runt klockan 15,00 ropade Kristins chef på Kristin. Han tog med henne in i ett konferensrum och berättade för henne att hon fått en av de två tjänster som annonserats ut. Kristin blev glad och tackade för jobbet. Så nu har Kristin för första gången i sitt liv fått ett "riktigt" jobb. Efter att ha slavat på sitt jobb nu i ett och ett halvt år har äntligen slitet lönat sig. JAG HAR ETT FAST JOBB! Jag är grym!

Dagen började faktiskt riktigt illa, så illa att jag bönade och bad om en semesterdag senare i veckan. Jag hotade med mord om jag inte fick det. Då är det illa. Schemaläggare M gav med sig och gav mig ledigt på onsdag. Behövligt! Tack Schemaläggare M! Sen artade sig ju dagen som ni förstått men lite ledigt skadar ju aldrig. På luciadagen tillråga på allt. Då kan man ju pyssla lite. Lyssna på lite julmusik och kanske baka pepparkakshus? Ja så får det nog bli.

Nu när jag har fått fast jobb så har jag genast börjat fantisera om ny lägenhet. Jag vill ju bo i insatslägenhet. I really really want it. Dessvärre innebär inte fastjobb mer pengar så det får väl vänta som allt annat. Men visst vore det grymt! Fastjobb och insatslägenhet, det blir många vuxenpoäng det!

Nu ska här julklappssurfas. Paniken börjar infinna sig i min lilla krokodilhjärna.

Drutten och Gena!

Inga kommentarer: