söndag, december 17, 2006

Vi komma, vi komma från pepparkake land...

...äntligen har vi bakat pepparkakor och gjort pepparkakshus.






Jag och M bakade alltså pepparkakor igår kväll. Det var trevligt. Började äntligen få lite stämning. Sprang över till mamma och lånade hennes absolute christmas så att vi verkligen skulle få julstämning och det funkade, lite i alla fall.
M's hus blev huset som gud glömde och mitt hus blev nåt annat... det jobbigaste med att bygga pepparkakshus var definitivt att smälta sockret. "Smält sockret på svag värme" stod det överallt jag kollade. Vi fick ha på 4:an för att det skulle hända nåt. Det tog väl en timme eller så att få det helt flytande. Mycket tråkigt arbete!
Jag önskar jag slapp jobba den här veckan. Jag känner mig enormt stressad över alla julklappar och allt jag har kvar att göra innan julafton. Jag hatar att känna så här. Jag vill ta det lugnt och njuta av allt mys innan jul men jag kan inte. Fan att jag inte bad om ledigt dan innan julafton. Det var rackarns dumt av mig!
Nu ska jag nog kolla klart på High Fidelity och sen gå och lägga mig.
Ha en fortsatt trevlig 3:e advent!
So this is Christmas?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Korna va ju underbara. Ska nog skaffa en sån form.

Kristin sa...

Det finns hur mkt söta som helst på Verner o Verner (el va 17 det nu heter?)