torsdag, december 14, 2006

Jag vill ha svårknäckt nöt...

...sötare gröt, djupare dopp i grytan. Glittrigare glim och grötigare rim och mer Arne Weise i rutan. Rymligare säck, segare knäck, fetare fläsk från grisen. Krimsigare krams och längre långdans och raskare räv från grisen. Jag vill ha MER jul, ge mig MER jul. Jag vill ha!

Julstämningen infinner sig inte. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vid det här laget brukar jag längta till julafton så det kliar i fingrarna, sitta uppe och slå in paket, ha tända ljus överallt och lyssna på julmusik. I år känner jag inget sånt. Tänder inga ljus, slår inte in några paket och lyssnar inte på julmusik. Varför inte? Jo, jag har inga paket att slå in för jag får inte pengar förrän den 22:e. Det är inte kallt ute så att tända ljus känns så meningslöst. Det bara regnar och blåser. Vart i hela friden är kylan? Ok att det inte är två meter snö och tjugo minusgrader men ge mig åtminstone lite frost så det ser vitt ut. Jag klarar inte av det här vädret länge till. Jag vill ha julstämning. Jag vill ha myspys och mössor och vantar och rosiga kinder.

Jag försöker tvinga mig att få julstämning. Det är kanske inte heller så bra. Jag tittat på Sagan om ringen hela min lediga tid eftersom jag förknippar sagan om ringen med jul. De senaste åren har det ju kommit en ny varje jul. Oj vad jag saknar det!

Jag fick mitt första julkort idag i alla fall. Av LyLy. Det var gulligt och tillråga på allt låg där en chokladbit med i kuvertet. Chokladen är slut, kortet finns kvar ;) Tack Lyta, det var oväntat och jätteroligt att få kort från dig =)

Nu ska jag smeta in mina läppar med tjugo kilo lypsyl och gå och lägga mig. God natt mina kära vänner!

That does not make any sense to me, but then again, you are very small!

Inga kommentarer: