torsdag, maj 01, 2008

Våren är här...

...och jag är besatt av att göra kollage i Photoshop. Jag har inte blivit nåt proffs ännu, men det blir jag tidsnog. Vänta ni bara!


Stringhyllan kommer från Urban Living. Pluringen och såkrukorna hittar ni på Design Torget. Servetthållaren finns på Stajl och den härliga kökshandduken finns att köpa på Favoritsaker

Jag älskar de söta små såkorgarna. Jag vill ha sådana på vår balkong. Mattias sådde en hel massa grejer igår blandannat ett chilipepparträd och gräslök. Det ska bli kul att se om det tar sig. Och det hade varit ännu roligare om det tog sig i färgglada små korgar.

Imorn (idag) bär det av till IKEA för inhandling av soffa och helst en byrå av något slag. Jag vet inte vilken byrå jag vill ha, bara att jag är i grymt stort behov utav en. Varför är byråar så dyra? Det är ju typ ingenting. Lite trä och några knoppar. En soffa kan jag förstå att det kostar att tillverka men en byrå? Nåväl, förhoppningsvis kommer vi hem med lite nödvändiga prylar imorn.

Idag fick jag förövrigt två orkideér av min mor. Hon är snäll. Men hon vet ju att jag inte kan få de vackra små liven att överleva nån längre stund. Jag ska kämpa. I promise mother. Tack för blommorna, och tack för hjälpen med flytt och städ. Den var välbehövlig och uppskattad.

Hoppas alla får en fin första maj, ut och demonstrera med er!

1 kommentar:

Mya sa...

Lär du mig sedan? Jag villoxå kunna göra collage... och du... nu blev jag supersugen på kladdkakesmet.... tackför den ;) Krammaria