lördag, maj 10, 2008

Är det jag som är knäpp?

När började symptom stavas symtom?

Jag blev helt bestört när jag låg och läste en sån däringa barnbok och läste rubriken "Symtom på barnsjukdomar". En sån grej missar väl inte en korrekturläsare tänkte jag. Men nu när jag går in på wiki och testar skriva symptom så kommer även symtom upp. Varför kan inte ord få stavas som dom alltid gjort?

Jag anser även att man bör stava bebis, bebis och inte bäbis, även om man faktiskt uttalar det bäbis och inte som stockholmarna!

3 kommentarer:

Mya sa...

skumt!
Jag jobbar som resurs i en etta och där kommer det upp lite skumma saker oxå. Som att det går bra att stava zebra med s istället... sebra??? nä det ser inte lika tufft ut ;) Sedan har det kommit upp en del andra ord, men det kommer jag såklart inte på nu!!!
Kram Maria

Anonym sa...

Que, is this true? Symtom, det går ju inte. Det är så fel så att det börjar klia i kroppen!

Anonym sa...

Snart är det väl ok med en interjuv och flera interjuver också...hemska tanke.