måndag, maj 12, 2008

Skumma blå påsar

Idag när jag satt på bussen på motorvägen mellan Uddevalla och Trollhättan och lyssnade på min mp3-bok så uppmärksammade jag att det vid ungefär var tredje eller var fjärde vägpinne låg blåa säckar och skräpade. De var fyllda till spränggränsen med nåt och bara låg där. Vad i hela friden är det? Har de städat vägen, och i så fall, varför tog de inte med säckarna när de städat klart? Vad är det i de här säckarna? Hjälp mig gärna lista ut vad det kan vara. Tips emottages tacksamt.

/
Kristin, som just nu funderar över det mesta.

2 kommentarer:

Anna-Carin sa...

Ha ha ha!
Du börjar ju likna mig, funderar över det mesta, hela tiden...
Jag tror att dem har städat, och att det kommer en liten lastbil och hämtar dem i morgon, eftersom dem som städat har gått mellan pinnarna utan bil eller lastbil, dem har nog blivit hämtade längre fram, när dem va klara, det tror iaf jag!
Men jag kan ha fel!
Sov så gott, så ses vi i morgon!
Kram ACO

Kristin sa...

Det var väl ungefär det jag trodde också! Men det jag inte fattar är, varför inte den bilen som hämtade upp dem längre fram, kunde kört bakifrån och tagit med sig påsarna samtidigt. Mkt dumt.