lördag, maj 31, 2008

Jag hatar mina grannar!

Yes box. Det ska bli mig ett sant nöje när de vräks ifrån detta hus!

Edit: Varför pratar Edetbor under 25 år göteborska? Det övergår mitt förstånd. Vanliga normala edetbor över 25 pratar inte alls så. Vad är det som hänt? Är det för att ungdomarna av idag snarare åker ner till "stan" som de töntigt nog kallar Göteborg, än upp till Trollhättan dit man åkte när man skulle shoppa och gå ut förr i tiden. Det är i alla fall jävligt irriterande och vansinnigt störande att de pratar på det vis de gör. De pratar för fan mer göteborgska än göteborgarna gör själva. Behöver jag tillägga att det är grannarna som driver mig till vansinne som har edetbor på besök? Nej, trodde inte det. Jag överväger att gå ut och driva på stan bara för att slippa dem. Egentligen borde jag ringa polisen och sätta dit hela högen. De har inte lagens tillåtelse att vara fulla. De är bara 16 år!

/Kristin, arg som ett mördarbi

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du låter som om du passerat trettiostrecket för länge sedan...välkommen i gänget!

Det var bättre förr...

Anna-Carin sa...

Andas Kristin, andas!
Du börjar likna mig, när jag va gravid...

Kristin sa...

Pappa säger att edetbor alltid sagt "stan" om Göteborg. Då tycker jag synd om alla edetbor. Inte bara de under 25. Jag har då ALDRIG kallat Göteborg för stan. Varför skulle jag lixom. Oj oj, nu blev jag arg igen.

Anonym sa...

Jag har alltid sagt åka ner eller in till stan (Göteborg) och åka upp till Trollhättan.

Det gör jag än i dag. Göteborg är ju min närmsta stora stad.

Göteborg är större än Trollhättan därav blir det Trollhättan man åker till åt andra hållet, annars skulle det ju vara förvirrande.

Vissa säger åka in till byn när de ska till närmsta ort (som inte är en stad) och de som bor i utkanten av "stan" säger åka in till centrum.

What's the big deal my friend???

ps Föräldrarna kanske jobbar i Göttebörg och tar med sig dialekten hem till barnen i Lilla Edet. Man är ju trots allt större del av sitt vakna liv på jobbet än hemma. De gamla edetborna som vi fick dialekten av börjar kanske dö ut och då tar göteborgskan över.

Kristin sa...

Jag anser att man inte kan säga stan när man inte bor i den staden! Hade jag bott i göteborg hade jag sagt "nu ska jag gå in till stan" När jag bor i Trollhättan säger jag "jag ska gå in till stan" Och när jag bor i Lilla Edet säger jag "jag ska fram på edet" (vilket är helt sjukt iofs) Men bor jag i Trollhättan så säger jag ju inte nu ska jag ner till stan och mena att jag ska till Göteborg. Göteborg är en stad, Trollhättan en annan, Lilla Edet har ingen stad och får därför säga vilken stad de menar. Trollhättan är ju närmast och är en stad. Varför säger man inte jag ska ner till Göteborg och upp till Trollhättan. Jag tycker bara inte att det är logiskt! Men det kanske är jag som är ologisk, vad vet jag?