lördag, maj 03, 2008

Problem

Förutom att jag har så ont i vänster skinka att jag helst av allt bara sitter i vår n y a soffa och glor så har jag problem med kläder. Det börjar bli jobbigt nu. Jag hittar inga byxor jag vill ha och mina vanliga byxor får jag snart inte plats i. I de vanliga IRL butikerna finns inga kläder jag vill visa mig i. Det får bli internetshopping helt enkelt och att shoppa byxor på nätet är inte det bästa sättet att shoppa byxor på tycker jag. Det kan ju sluta precis hur som helst. Tur att man har ångerrätt. En sak som i alla fall är bra är modet på toppar. Det är perfekt. Alla ska ju se gravida ut :)

Jag tror att man blir dum av att vara gravid. Jag kan inte formulera meningar och tappar ord. Ska det vara så? Ungefär som när Elaine i Seinfeld slutar ha sex med sin kille för att han ska bli smartare och det får motsatt effekt på henne... "Whinnie the blank..." gud sicken lysande serie det är.

Jag bakade kladdkaka igår med ett recept jag fick av Gunilla. Det var så jämrans god smet att det inte höll på att bli någon kladdkaka överhuvudtaget. Men jag tog mitt förnuft tillfånga och stoppade in formen i ugnen och ut kom en ljuvligt doftande kaka som ännu inte provsmakats, men är den lika god som smeten så tror jag den slinker ner lätt som en plätt. Tack Gunilla för receptet!

Vi har bjudit hit Martin på grillning ikväll. Premiär på balkongen. Det ska bli smarrigt.
Nu ska jag bege mig in i badrummet och placera våra badrumsskåpsgrejer i badrumsskåpet. Bättre sent än aldrig.

Trevlig lördag på alla, njut av solskenet while it lasts.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad är receptet till denna goda kladdkaka? Du/Gunilla får dela med er till omvärlden