måndag, maj 12, 2008

Besatt av bakning

Igår klockan 20.00 bestämde jag mig för att baka muffins. Jag bakade vanliga plain white muffins eftersom Mattias inte gillar chokladmuffins så mycket. Det är ju trots allt roligare att baka något som någon annan än jag själv vill äta, plus att smeten inte var i riskzonen att bli uppäten eftersom plain white muffinsmet inte är så god att käka. De blev goda. Jag önskar att det gick att baka enbart muffintoppen eftersom det är den som är godast men det går ju tyvärr inte, man får helt enkelt dela muffinsen och bara äta toppen och ge resten till Mattias.

Hur som helst. På dagarna mellan samtalen sitter jag och letar recept att baka efter på arla och ica. Jag hittar massor av grejer jag vill baka men ingen att baka dem åt. Jag är fortfarande ganska besatt av cupcakes men det känner jag är dumt att baka när det inte är nåt kalas på G. Fast va fan.

När jag söker på flickr på "cupcakes" så hittar jag så grymt mycket snygga varianter jag vill testa. Problemet är bara att jag inte är så förtjust i själva frostingen. Det var gott på chokladmuffinsarna jag gjorde när jag fyllde år men den vita frostingen var inte så god. Amerikanarna har det så bra också, de har massa coola tillbehör och färger att jobba med. Ibland tror jag att jag är född på fel kontinent. Synd bara att det bor så många amerikaner i amerika, annars hade jag nog flyttat dit. Mwoahahaha.

Nä, nu är det dags att baka dagens muffinsats.

Inga kommentarer: