fredag, september 21, 2007

The tension is back

Oh yes indeed! Det är jobbigt att jobba på mitt jobb just nu. Många är lessna och arga för att de hamnat i kassa grupper och på kassa platser i lokalen. Det är svårt att tillgodose allas viljor. Jag vill sitta brevid den och den, men inte där och där, och inte nära den och helst där, men absolut inte där. Sen försöker man göra det bästa av situationen för alla. När en version utav platsschemat är klar så säger någon, "nä men där kan vi inte placera den personen för hon har ont av ljud och måste ha en vägg bakom sig"...ok då faller hela placeringen, det är bara att börja om... Jag är INTE nöjd med hur alla blev placerade, speciellt inte vissa personer som jag hade andra planer för från början, men det var inte bara jag på det där placeringsmötet. Vårat team sitter huller om buller och vi fick inte de allra bästa platserna i lokalen! Men, jag är nöjd med min plats, om jag nu får behålla den, OCH jag är för en rotering av platser ganska regelbundet så att alla får en chans att sitta vid ett fönster till exempel...

Jag gillar älsklings M's förslag. Rada upp alla vid en vägg och säg "först till kvarn". Då blev det som det blev lixom. Sen kunde man sura och vara helt jävla vansinnig för att man hamna på värsta platsen men då slapp i alla fall några stackars satar sitta och leka gud. Missförstå mig inte nu, jag är glad att jag anmälde mig till att vara en av dem som bestämde platser för jag gillar att kunna påverka mitt eget öde, men det här har också tagit ganska mkt kraft av mig och jag har haft en jävla massa huvudbry och en hel del sömnlösa nätter... Så, M's förslag hade varit att föredra ;)

Jag kommer inte kunna släppa det här förrän alla verkligen har flyttat. När det inte finns någon återvändo. DÅ kommer det kännas bra igen. Det värsta är ju att jag antagligen kommer offra mig själv till förmån för nån annan om det blir väldigt mkt tjafs nästa vecka när vi ska presentera förslaget officiellt. Vi får väl se vad som händer...

Nu ska jag gå och däcka inne i sängen...I can't wait!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lotta ut platserna. Då blir förmodligen ingen nöjd. Det är väl mest rättvist i så fall...

Tycker du kämpar på bra. Alla blir inte nöjda hur mycket man än försöker....det är därför det finns krig i världen...hoppas det inte bir det på ditt jobb;)

Anonym sa...

Blir

Kristin sa...

Blir? Är!

Fasen va snabb du är förresten, M tror inte du gör annat än hänger på min blogg för att kommentera nästa inlägg ;)

Kram.

Anonym sa...

Så är det nog...