lördag, september 29, 2007

Äntligen helg!

Det känns såå skönt med helg.
Igår kväll somnade jag i soffan vid nio tiden. Jösses va trött jag var.

Jag och älsklings M var ute på Överby hela eftermiddagen och shoppade. Jag hittade skor jag ville ha, Converse så klart, men de var så dyra så jag kände inte för att köpa dem där och då utan jag tog och kollade om de fanns på nätet och jajamensan, på Junkyard.se fann jag dem. Och som jag fann dem sen: 599 kr på REA mot 999 där jag kollade på Överby. BAM! Det får bli ett klick på köpknappen när jag skrivit klart det här.

Se så vackra de är!

M köpte lite linnen och byxor och sånt där och jag köpte vantar, en tröja och en scarf. Hade nog kunnat köpt en väska också om jag bara kollat lite till men jag orkade inte. Det var så himla mkt folk på HM.

Idag blir det tvätt och päs. Skulle vart ut på fotosafari idag egentligen men vädret tycker vi ska stanna inne så så får det bli. Vi kanske kan ta och baka eller nåt annat käckt i stället.

Vaknade klockan 02.20 inatt av att något ramlade ner i golvet. Jag höll på att dö av skräck och när jag kommer ut i vardagsrummet finner jag mormors tavla liggandes i en hög. Ståltråden som hållit den uppe hade tydligen gått av eller nåt. Tavlan har lossat ur ramen och allt är en himla röra. Jag blev lite ledsen när jag såg den ligga där men som tur var verkar den helt oskadad, även ramen som tur var.

Vill avsluta det här inlägget med att säga att jag älskar min M så mkt, tack för att du är min =) Puss!

Puss på er andra också!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Och vet du vem jag kom att tänka på när jag var på hm igår, ja ust dig! Undra om jag såg dig i ögonvrån och inte var medveten om det! Jag köpte 1 sjal och en halsdup på hm! Kram Maria! Grattis till fyndet, superfina!

LyLy, sa...

Vilka visdomsord. Jag kan inte riktigt pustaa ut förrän jag vet att han fått biljetter, hjärnan går på högvarv. Håll tummarna så att jag slipper stressa på måndag också.
Vilket kap att du hittade skorna för 599:- Ha inte i för mycket hasselnötter om du ska göra cookies =) Smek

Anonym sa...

Puss!

Anna-Carin sa...

Åh vad snygga dom är!
Vill också ha ju...
Fortsatt trevlig helg

Gunilla sa...

Åh, de är så snygga. Jag vill ha såna, fast jag vet inte om jag är för gammal. De är kanske bara för ungdomar?? Annars kanske jag kan skaffa ett par o bara ha här hemma på gården, när jag är i trädgården o ner till hönorna. Så där i smyg.

LyLy, sa...

Ja tack, det var allt läskigt...tur att det var moster. Tänk om det hade varit inbrott på riktig, vad gör man?

Anonym sa...

DÅ jagar jag bort dom!

Kristin sa...

Du jagar bort mina inbrottstjuvar, men vem ska jaga bort LyLy's??