onsdag, februari 07, 2007

Musikfilosoferingar.

I morse på väg till jobbet i mammas bil så fick jag höra Linda Sundblads (eller va 17 hon nu heter) senaste låt. Då slog mig en tanke. Får man plagiera en annan människas röst och sångstil? Ja, det är klart man får för man kan ju inte rå för att man sjunger på ett visst sätt eller hur ens röst låter, eller? Jag hävdar med bestämdhet att Linda Sundblad försöker härma Robyn. Hon sjunger helt sjukt likt Robyn i den låter jag talar om. Jag trodde först det VAR Robyn. Men, de stönande avsluten på orden fick mig att inse att jag hade fel. Hade jag vart Robyn hade jag stämt skiten ur Linda. Ha ha, fast det kanske bara funkar på andra sidan Atlanten. Där finns det säkert någon som redan försökt...

Med detta vill jag säga att jag inte gillar Linda Sundblad och hennes oförmåga att sjunga utan att stöna. Fruktansvärt irriterande!

Inga kommentarer: