måndag, februari 26, 2007

Feberfrossa.

Natten till söndag vaknade jag av att jag hackade tänder. Jag satte på mig tofflor, mysbyxor och lade ett extra duntäcke över mig men jag blev inte varm ändå.

Det var riktigt obehagligt. Vågade inte ta tempen. Det gjorde jag däremot på morgonen när jag vaknade upp kokande het och helt snurrig i bollen. Då visade den på 38,6 och sen dess har jag knaprat ibumetin med jämna mellanrum för att försöka hålla nere febern och det funkar faktiskt, men jag känner mig lika dåsig för det. Hostan har blivit värre och nu är jag snuvig också, det var jag inte häromdagen. Jag vill inte vara så här sjuk. Jag känner mig dödligt sjuk vissa stunder på dagen. Min normaltemp ligger på runt 36 grader (mamma har berättat detta för mig och jag testade en gång när jag kände mig pigg som en mört och det visade sig att det stämde) därför känner jag mig febrig redan vid 37 grader. När jag har 39 grader så är jag icke fungerande. Alltså blev det inget kalas för mig i lördags. Det var tur jag inte åkte dit för hade jag vaknat i pappas källare mitt i natten med frossa så hade jag nog förfrusit så kallt som det kan vara där. Men det var tråkigt för jag hade sett fram emot det ett tag nu. Kortet har jag inte orkat göra klart heller, det får jag ta när jag blir frisk igen.

Det här har min helg bestått av.










Mormorstofflorna fick jag ärva av mormor =) dom är sköna, kanske inte riktigt min storlek men de fyller sin funktion ändå. Hallonte är nödvändigt när man är förkyld så det dricks det en hel del. Sen har det blivit en hel del tittandes i gamla tidningar, mest för att jag håller på att klippa ut intressanta grejer att spara, men lite också för att jag har haft tråkigt. Film är också nödvändigt vid sjukdom. Den ovan, På andra sidan häcken, var bättre än väntat och dessutom snygg. Sagan om ringen, Happy Feet, Night at the Museum samt Greys har det blivit också. Har kommit fram till avsnitt 17 nu. 16 slutade så hemskt att jag var tvungen att rusa in på abc.com och läsa om avsnitt 17 eftersom jag inte fick hem det, annars hade jag nog inte somnat =) men det kunde jag göra efter att ha läst det.

Nu har jag suttit här alldeles för länge. Måste vila...

Prosit på er!

4 kommentarer:

Mikaela sa...

Jobbigt! Har legat i över en vecka nu med feber, det är såååå tråkigt. Visst var Greys bra???

Kristin sa...

Greys är kanon... väntar just nu på att få hem avsnitt 17, men vet ju redan hur det går ;)

Jag bävar för att få samma hemska sjukdom som du åkt på... har aldrig haft lunginflamation och vill INTE ha det heller...

Hoppas vi kryar på oss snart Mikaela =)

Anonym sa...

Usch va hemskt med feber å grejer.
Jag funkar precis likadant. När jag var 13år hade jag en kroppstemp på 35 (!) idag ligger den på 36. Så när jag har 37 är jag alldeles dåsig! Vilket de inte fattar på sjukhus när de tar tempen..då tror de att jag är frisk *grr*
40 graders feber har jag aldrig haft! 39 på sin höjd å DÅ är man totalt borta!! ;)

Krya på dej vännen! =)
/Petra

Kristin sa...

Jag vet Petra, läkare och sånt folk fattar aldrig nåt. Man tycker att dom borde lite på en när man säger att man har låg kroppstemp, och därför känner sig febrig och kass redan vid 37, de är ju trots allt läkare och borde veta att alla inte är exakt likadana. Mycket irriterande!

Tack =)