onsdag, februari 07, 2007

Matvaruscanning.

Att handla brukar ju inte vara så där jätteupplyftande. Att handla mat alltså. Men idag var det faktiskt riktigt roligt. Vi gjorde en helt ny grej idag nämligen. Vi scannade in maten. Ja, jag vet det är en väldigt gammal uppfinning vid det här laget men far och jag har aldrig testar förut. Det började så dåligt det bara kan börja, med en trasig scanner, men slutade bra. Det som speciellt roade mig var när man skulle ta frukt och grönsaker. Då fick man väga det man ville ha på en våg och så kom det ut små lappar med streckkod och pris på. Hur fräckt som helst. Tänk om det hade funnits sånna häftiga grejer när jag var liten, då hade jag älskat att handla med mamma!

Så till veckans största händelse. Tisdagens avsnitt av Grey's Anatomy. Dubbelavsnittet jag längtat efter i en veckas tid. Det var hemskt. Fy bövelen va lessen jag blev när hjärtkillen dog. Varför gjorde dom så? Jag hatar när dom försöker vagga in en i nån slags falsk säkerhet. Jag visste hela tiden att det skulle gå åt skogen men jag hoppades in i det sista att han skulle klara sig. Jag hade nog hellre önskat att Burke var den som dog. Hjärtkillen var ju så go. Han tindrade med ögonen, precis som Meg Ryan gör. Det är inte många som kan det! Nä usch. Nu måste jag ladda ner nästa säsong. Jag vill inte vänta tills det börjar igen. Och vad är det för töntigt litet uppehåll de ska ha då? En månad? Sjukt!

På tal om lessen så kollade jag och M på en film med Adam Sandler i helgen. Click. Den var mkt bra faktiskt. Och såååå ledsam. Jag har inte gråtit så mkt på mycket länge. Till Adam Sandler filmer brukar jag inte gråta alls, men den här var annorlunda.

Har inte pysslat mkt alls på ett tag eftersom jag inte tycker jag får till det med distresserna. Jag har inte rätt färger. Den rosa är aprikosfärgad, den blå är turkos. Jag vill ha riktig rosa och riktig blå. Det är inte kul. Scrapaffären i stan har inte ett skit och U-a affären har jag redan handlat tom. Jag hade ju så stora planer på att jag skulle få till MÅNGA alla hjärtans dag kort. Får väl se om det blir nåt pysslat i helgen. Hoppas det.

Ska nog ta och lägga mig och sova nu. Halv sex ringer klockan. Tack för det Televerket!

Goodnight homies!

Inga kommentarer: