lördag, december 11, 2010

14 - Besattheter

Jag är en person som väldigt lätt snöar in på saker. Jag blir lite besatt, faktiskt.

Just nu är jag kanske inte direkt besatt av något särskilt eftersom jag så sällan gör något nytt eller träffar några människor eller ens går utanför dörren, men det jag senast var besatt utav var helt klart loppisar. Jag älskar att besöka loppisar. Jag skulle kunna vandra runt i second hand-butiker i timtal. Jag söker alltid med ljus och lykta efter stringhyllor, trots att jag har två stycken. Jag söker efter turkosa ting och allmänna saker i teak. Jag drömmer just nu om att få besöka Erikshjälpen innan jul för att kolla efter lite ljuslyktor och mysiga gamla dukar. Gamla dukar leder mig osökt in på en liten besatthet jag faktiskt har just nu; en gammaldags jul. Jag har några saker på g, men fler saker måste till för att få det som jag vill ha det. Synd bara att jag förmodligen inte får far min att köpa en riktig gran ist för den där bedrövliga plastgranen de behagar ställa fram nu för tiden ;) men jag kanske ska bearbeta lite...

Kristin ♥ loppisar = sant

1 kommentar:

Britten sa...

Ja, du vet ju att du inte är ensam om just den där besattheten (loppisar).. Idag är det dan för dan före dopparedagen och jag funderar allvarligt på om jag inte sett att de rear ut halva priset på Pingstkyrkans loppis o måste dit en sväng.. Då är man väl besatt om man klämmer in loppisbesök mitt i julmyset?!