tisdag, september 23, 2008

Viktigt papper

Jobbar man på eller har jobbat på ett pappersbruk så börjar livet ganska snart kretsa kring papper. Toapapper. Detta allra nödvändigaste utav basvaror i hemmet. I Lilla Edet jobbar ganska många på pappersbruk. Edet pappersbruk. Ett ganska trevligt ställe där man tjänar bra med pengar och har trevliga arbetskamrater och där man dessutom tillverkar det bästa toapappret! När två personer i samma familj jobbar på samma pappersbruk så talas det ganska mkt om vad som händer och sker på jobbet (så är det väl med alla jobb) och de som inte jobbar där kan tycka att det är väldigt tråkigt att lyssna till de här personerna. När man jobbat på pappersbruk en viss tid så börjar man utveckla ett särskilt intresse för toapappret och toapapprets användande. Man börjar ställa konstiga frågor till folk som vissa kanske kan tycka är lite väl intima. 2 frågor jag ofta ställer till mina nära och kära är: 1. Viker eller knölar du ihop pappret när du torkar dig? 2. Hur många rutor använder du? Svaren på dessa frågor ska naturligtvis vara 1. Viker 2. 2 rutor. Anledningen till att jag ibland ställer dessa frågor är ju självklart för att jag vill veta hur vanligt folk (alltså folk som inte jobbar på pappersbruk) använder toapapper. Hur mkt de gör av med.

Anledningen till att jag tar upp detta ämne just idag är för att jag den senaste tiden har observerat att vi gör av med så satans mkt toapapper här i vår lilla familj. Jag har frågat Mattias ett antal gånger hur många rutor han använder och får hela tiden samma svar. Så igår säger Mattias till mig: hur många rutor använder du? 2 svarar jag. - Hur många gånger går du på toa per dag? Öh 2000 svarar jag då och kommer på hur grymt dum jag är som inte fattat att det är jag själv som orsakat papperstorkan. Graviditet yttrar sig på många sätt. Inte bara de mest uppenbara!

/Kristin - som tycker att Edet Maxi är det bästa toapappret

6 kommentarer:

Anonym sa...

Edet soft!

Mya sa...

hahaha
nu börjar jag fundera... jag viker nog!?!?! Återkommer, hehe ;) kram

Anonym sa...

Hur tusan kan man bara använda 2 rutor? Läcker det inte genom papperet till fingarna då? Jag använder 4 rutor.

Anna-Carin sa...

Ha ha ha!
Detta var verkligen underhållande.
Börjar ju likna mina underliga funderingar på allt och inget...
Men hur man klarar sig med 2 rutor??!! Det fattar jag inte!
Det får ju vara 4 iaf.

Men det är alltid alltid jag som får byta rulle, vart jag än är. Hemma, hos mamma och pappa, hos svärmor, hos kompisar, på jobbet och hos svärfar. Har till och med fått byta på krogen...hur roligt är det!!??

Kristin sa...

Det här med rutorna är ju väldigt beroende utav vilket typ utav papper man har för tillfället. Kör man med en "soft" variant så är det fler lager och därför behövs inte lika många rutor som om man tex kör med "2-ply" papper. 2 rutor räcker för det mesta tycker jag, men jag viker det två gånger också och då blir det som fyra rutor, det blir smalare bara.

Anonym sa...

När ni pratar om att ni använder 2 - 4 rutor, menar ni torkning av kiss eller bajs då?