onsdag, september 24, 2008

Dagens deprimerande dagbok

Fick min lönelapp idag. Det var ingen kul läsning. Nu börjar alltså det hårda livet som förälder... det blir nog många hemmagjorda julklappar i år. Hur många behöver ny halsduk, räck upp en hand! Det kanske är därför så många inte tycker om att vara borta från jobbet? Jag kan nämligen inte föreställa mig att jag någonsin skulle tröttna på att vara föräldraledig men när man inser hur lite pengar man ska leva på så förändras ju den saken lite. Kanske när den första chocken lagt sig, typ nästa månad, så kan jag se lite ljusare på situationen, men just nu är det bara ganska mörkt. Så, idag ska jag bara göra saker som är gratis. Städa, göra klart min halsduk, läsa och titta på Frasier för att få lite uppmuntran.

/Kristin - som önskar att hon var miljonär mer än någonsin idag

Inga kommentarer: