måndag, september 29, 2008

Ingen sömn

Igår gick jag och la mig klockan tio eftersom jag skulle upp till barnmorskan så himla tidigt idag. Det var inte igår jag gick upp halv 7 kan jag säga. Klockan 12 inatt vaknade jag utav nån granne som hade på teven högt och efter det kunde jag inte somna om. Nog för att jag var trött alltid men jag fick så fruktansvärt ont i magen med jämna mellanrum... mensvärk kändes det som. Fram till klockan sex låg jag och vred mig, då gick jag upp och ringde förlossningen på NÄL. De sa att det förmodligen var värkar men att jag ändå skulle gå till min barnmorska klockan åtta som bestämt och började de komma tätare så skulle jag ringa till dem igen. Hon som svarade på förlossningen var oerhört trevlig. *hoppas hon är där när jag åker in*

Besöket hos barnmorskan gick fort. Hon sa åt mig att åka hem och lägga mig eftersom jag inte sovit nåt. Blodtrycket var högt så jag fick en tid igen på onsdag. Hon hoppades att jag inte skulle komma till det besöket ;) När jag kom hem gick jag och la mig. Har inte sovit så bra dock, jag får dessa fördömda menssmärtor (ska vi kalla dem värkar???) ungefär var tionde minut, när de kommer så vaknar jag. Jag tycker att antingen får de komma tätare så att jag får komma till NÄL eller så får de försvinna igen.

Så... idag gör jag inte så mkt annat än väntar...

4 kommentarer:

Mya sa...

Deet låter ju som värkar. Håller med dig, ska det hålla på så får det ju hålla på ordentligt. Kan juinte ligga och pinas i all evighet heller...
hoppas du hinner vila lite emellan väntandet pågår... Kram mya

Anonym sa...

Åh vad jag tycker detta är spänande!
Snart kommer bebisen ska du se, och det kommer gå så himla bra!
Kram på dig och magen!!!
Försök vila lite...

Anonym sa...

Nu är det bara så spännande! Skickade precis ett sms till dig men har inte fått ngn leveransrapport så kanske har du åkt till Näl nu (och stängt av mobilen)!! Hoppas, hoppas!

/Heléne

Jessica sa...

Åh, vad spännande! Nu är det nog nära då... Lycka till! Kram