lördag, juni 07, 2008

Nationaldagsfirande

Igår skulle man säga grattis till Moder Svea och fira dagen på något sätt. Eftersom ingen kommit på något bra sätt att fira henne ännu så tog jag och Mattias och bestämde oss för att starta en egen tradition. Vi gav oss ut på picnick. Vi tog vårt pick och pack och begav oss ner till kanalen. Naturligtvis glömde jag kameran så jag kunde inte föreviga tillställningen men jag kan betyga att det var ett trevligt sätt att fira vårt land. Vi åt ost och kex och jordgubbar och försökte att inte avlida i värmen. För jävlar i min låda va varmt det var igår igen. Tydligen upmättes den högsta tempen i hela europa i vårt lilla land igår.

Efter picknicken var jag ganska så trött och kände inte för att fortsätta firandet med grillning på "höjden" så jag stannade hemma medan alla andra satt ute till långt in på kvällen. När Mattias kom hem igen så avslutade vi natten med ett gäng banor i New Super Mario på DS:en. Oj va kul det är! Och det skadar ju inte att min DS är så vacker heller. Min alldeles egna nya, fina, vita DS

Inga kommentarer: