måndag, juni 09, 2008

Jösses

Enligt den där babyticker grejen så ska jag föda barn om 48 dagar, vad har hänt? Jag som trodde det var flera månader kvar. Som jag bedrog mig.

Idag har jag och Mattias varit på sån där föräldrakurs där man lär sig av Försäkringskassan hur man tar ut föräldrapenning och sånt där kul. Blev jag klokare? Inte särskilt. Det är fan som en hel djungel det där. Hon varnade oss för att det kan ta väldigt lång tid innan man får sina pengar så det är bra om man skickar in papprena så tidigt som möjligt. Jag gillar inte försäkringskassan nå vidare. I min telefon heter dom "Fucking Fk", det beskriver ganska bra de känslor jag hyser för dem.

Svimmade nästan i morse när jag väntade på bussen. Det var väldigt obehagligt och hade inte bussen kommit i just det ögonblick den kom så hade jag signat ner till marken som en stor flodhäst. Tur att inte det hände. *måste komma ihåg järntabletterna*

4 arbetsdagar kvar till en veckas semester. I can't wait!

So long!

3 kommentarer:

Jessica sa...

FK är inget kul att ha att göra med, men vad det gäller dagar och hur du bör ta ut dom osv så lär du dig det så småningom...

Ska du ha semester nästa vecka???

Mya sa...

Hm står det inte 109 dagar hos dig? iallafall... snart spricker du alltså ;)kul ;) Snygga bebissaker du visar, dyrt att skaffa barn va ;)
KramMAria

Kristin sa...

Ne, hos mig står det 47 dagar. Konstigt... trodde det stod samma för alla. Kanske beror på webläsarn. Jobbigt sånt där!

Dyrt, nja, det beror nog lite på vad man gör det till. Jag köper inget av det jag vill ha ändå så ;)