onsdag, januari 09, 2008

En insikt och en eller ett par irritationsmoment

Idag när jag gick hem från bussen så kom jag till insikt. Jag kan inte scrappa med mönstrat papper. För det mesta kan jag inte scrappa alls men jag kan aldrig scrappa med mönstrat papper. Det ser helt sjukt dåligt ut när jag gör det. Det absolut dummaste med detta är att jag ju faktiskt älskar mina mönstrade papper. Jag ÄLSKAR dem. Att titta på dem, klappa på dem och sortera dem. Det är så sorgligt. Jag känner för att gråta en skvätt nu när jag sätter det på pränt. Fast det är kanske för att jag är på så jämrans dåligt humör?...

Jag kände för att scrappa klart det jag håller på med för tillfället. Jag satte mig på min röda fina stol framför mitt stora fina skrivbord och började limma fast saker. Jag har inga gluedots kvar. Jag har bara fotofix och ett flytande lim. Ett lim från helvetet. Jag fick klistra fast band med fotofix. Hur bra tror ni det blir? Inte så värst. Sen när jag var tvungen att hitta nål och tråd för att sy så ballade jag ur och fick spasmer på alltihop så jag gick ut i köket för att ta itu med disken. Jag diskade så diskstället blev fullt. Under denna tid hann jag bygga upp en ilska som inte var utav denna värld. Det är den ilskan jag sitter och försöker bli av med nu. Tänkte att jag kanske skulle gå ut och gå en sväng för att bli av med ilskan, men nej, klockan är kvar i nio och ikväll SKA jag gå och lägga mig klockan nio så jag inte är så här trött imorn igen...

Idag när jag kom till jobbet märkte jag att jag inte såg ut ur mitt vänstra glasöga. Detta gjorde mig mycket upprörd eftersom jag måste kunna läsa för att jobba. Jag får sitta och trycka upp underdelen av glasögonen så att överdelen av bågen nuddar ögonbrynen när jag ska läsa på mina skärmar. Det är inte bra. Jag behöver verkligen nya glasögon. Både för styrkan och repigheten. Det är dyrt med glasögon. Det värsta är att Tias också behöver ett par. Det blir dyrt gången två det. Omöjligt att lösa en månad som januari...

1...2...3....4...5....6....7.....8....9.....10

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du får väl göra tavlor av dina fina papper istället för att scrappa dem. Typ rama in dem och kanske bara ha ett enkelt litet foto mitt i... eller inte mitt i.

Cheer up dear

Anna-Carin sa...

Det är bra att du skrivit att du andas enligt "räkna till 10 metoden" Så jag inte behöver oroa mig här nere i hörnan...

Du kommer säkert på något skojsigt att göra med dina älskade papper, det är jag säker på!

Gunilla sa...

Förlåt, förlåt, förlåt...men jag kunde inte låta bli att garva minst tre gånger när jag läste detta inlägget. Ja, jag vet, man ska inte skratta åt andras olycka, men du skrev så roligt, så jag skyller på dig.

Jag tycker också det är svårt att få till det med mönstrade papper. Ett tips är att köpa 2-3 st i samma serie, som är matchade redan från början. Det är min melodi.
Fast, jag känner som du, jag får inte till det ändå. Har knappt scrappat nåt på flera veckor. Sitter bara o plockar o tittar o funderar. Får nästan ångest av bara tanken på att skapa nåt.

Hoppas det reder upp sig
Kram
/
Gunilla

Anonym sa...

Det låter som om du och gunilla är i ettstort behov av en scrapträff! Nämn bara tid och plats så kommer jag, och jag kan tom stå för den själv! Finns bra med plats! KramMaria

Gunilla sa...

Maria kanske kan bli vår scrapterapeut..? Eller vad tror du?