måndag, januari 21, 2008

Nostalgitripp

När jag skrev om The Zoo Gang nedanför kom jag och tänka på andra filmer och serier jag gillade som barn. Den här tjejen var ju en favorit. Fick en T-shirt av SM när hon kom hem från USA med Rainbow Bright på som hon sedan lånade av mig och aldrig lämnade tillbaks :(

Rainbow Bright


Care Bears


My Little Pony


Fragglarna <3


He-man


Teenage Mutant Ninja Turtles - Donatello var min favorit, vem var din?

Jag gillade å ena sidan väldigt flickiga serier och filmer och å andra sidan, väldigt pojkiga. Fragglarna, ja de är väl könsneutrala då =) Jag älskade Fragglarna. En gång för bara några år sedan satte jag mig och skulle kolla på dem igen. Då trodde jag inte mina ögon. Det var inte alls bra. Dom sjöng ju bara hela tiden. Det hade jag inget minne av. Man kanske inte ska kolla på sina barnfavoriter och tro att det är bra grejer man satt o kollade på. Man kanske får ta det för vad det är. Barnprogram.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag hade världens finaste my little pony hus, alla var avis på det såklart ;) tyvärr borta sedan länge, pappa tyckte han kunde ge bort det till mina kusiner för många år sedan, tror du att jag ficktillbaka det :( Skulle verkligen vilja ha det tillbaka,nostalgi :) Kram maria

Anonym sa...

Care Bears, dem var himla härliga. Vad hette dem på svenska?

Donatella var min favorit också! Jag hade en Donatello-tröja som jag använade var eviga dag....tills det blev massa hål i den.

Anonym sa...

Krambjörnarna kallas de på svenska.

Mina kompisars ungar älskar dem. men vem gillar inte mjuka björnar...