tisdag, januari 08, 2008

Bad blogger

God afton gott folk!

Det var ett jäkla tag sen jag bloggade nu. Över en vecka har gått på det nya året och jag har inte sagt så mkt som hej. Nu får det vara slut på bloggtystnaden.

För att uppdatera lite; jobbet är lika tråkigt som vanligt, om inte tråkigare, vore det inte för mina vänner där så vet jag inte hur jag hade stått ut. Jag längtar efter ledighet. Ledighet och hjärngympa. Det känns som att hjärnan krympt sen jag slutade plugga. Det är inte bra. Jag känner mig mindre allmänbildad och inte lika smart. Därför har jag bestämt mig för att börja läsa lite läroböcker från religionen eller statsvetenskapen någon dag. När jag läst ut Potterboken hade jag planerat att bli lite smartare igen. Känns skönt att ha ett mål här i livet.

Sen har jag även bestämt mig för att scrappa mer. Mysmasken har utformat en scrapbudget som jag tycker är väldigt vettig. För varje LO hon scrappar får hon typ 10 dollar (eller vad det var) som hon får köpa nya scrapsaker för. Verkar oerhört smart. Ska nog försöka mig på något liknande. Själv hade jag planerat att scrappa minst en LO i månaden samt födelsedagskort till alla som fyller år. En layout i månaden låter ju väldigt lite men med tanke på att jag oftast inte scrappar mer än typ var tredje månad så är det ändå rätt mkt. Ska försöka bli en snabbare scrappare också, så att saker och ting inte blir liggande i flera dagar på skrivbordet, som nu. Jag tror jag har för höga förväntningar på mig själv och mina alster. Det är lixom inte så jävla viktigt om det inte blir perfekt. Jag tror att om jag bara kommer över den där ångesttröskeln att skapa något som inte är jättesnyggt så går det utav bara farten sen. Man kan ju alltid hoppas det i alla fall.

Så, nu ska jag faktiskt sätta mig vid mitt skrivbord och se om jag kan få till ett avslut på den LO jag håller på med. En scraplift, to get me started.

På återseende!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser framemot din lo! Jag har ju oxå hängt på det där med scrapbudget... jag lurar verkligen mig själv bara, jag tror verkligen att jag får pengar för varje lo. Jag är min egen chef, hehe... Ska nog ta ut ett högt pris!

Här är en till somär less på jobbet, du kanske vill byta? Kram MAria

Anonym sa...

Tack för gulliga ord på min blogg!! *glad*
Att ge sej själv en liten peng när man åstadkommit något tycker jag låter kanon!! Typ som en liten morot =D
Hoppas du får ett härligt pysselår vännen min!! god fortsättning! =)
KRAM Petra