söndag, december 09, 2007

Köksförändring

Idag har jag, Tias, pappa och Annika varit på överby och letat hyllplan till mitt och Tias lilla köksprojekt. Vi letade i de affärer som verkade mest logiska, så som Rusta, men det var lönlöst. Inga hyllplan som passade. När vi nästan gett upp kom Tias på att Coop ju faktiskt har en byggavdelning, och det var tur, för det var där vi fann vårt hyllplan. Vi har nu betsat det brunt (stod mellanbrun på burken, blev mörkbrun) och jag tycker det blev mkt vackert. Vi har satt upp det på väggen och det blev mkt käckt. Det är inte klart ännu men jag ser redan nu att jag kommer gilla vårt nya kök mycket mer än vårt gamla. Bilder kommer när det blir klart. Förhoppningsvis innan jul.

När jag var iväg till affären förut så upptäckte jag att de hade röda hyacinter. Det har jag aldrig hört talas om tidigare. Det var coolt, så jag köpte en som jag ska ha i köket. Kommer passa perfekt ihop med de nya gardinerna, den nya adventsstjärnan och det nya matbordet/hyllplanet.

Hoppas alla får en trevlig 2:a advent!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul det ska bli att se bilder på köket. Det är så typiskt att man hittar det man letar efter på det sista stället man går till!