fredag, december 21, 2007

Trött men skönt

Det är så det känns nu. Alla julklappar utan en liten till mamma är klara och jag känner mig relativt nöjd. Den jag alltid blir minst nöjd med är pappa. Varför blir det alltid så? Jag tycker jag köper sånt jag vet han vill ha men ändå känns det inte nog. Mkt märkligt. Jag vågar inte tänka på hur mkt pengar jag gjort av med idag. Ska inte logga in på banken och kolla tror jag. Fast jag måste ju ändå.... Usch usch usch. Jag som hade sååå mkt mer pengar än vanligt i morse. Nu har jag väl inte ens hälften kvar... fast då har ju jag betalat allt. Tias ger mig pengar sen. Men ändå. Det känns ända in i benmärgen när kosingen rullar ut. Jag hade på mig stora spenderarbrallorna idag. Köpte en fin grå klänning till mig själv på JC. Det är inte ofta jag handlar till mig själv där. Den är stickad och har fickor. Till den köpte jag ett rött kulhalsband som kostade femtionio och nittiofem. Som hittat, passade perfekt till min grå klänning. Jag är dödstrött nu. Sov inge vidare inatt av olika anledningar så jag skulle lätt kunna somna här i soffan om jag bara tillät mig. Men det kan jag inte göra. Pappa kommer nog snart och då ska jag åka med honom för jag måste handla mat. Köttfärs och godis till julafton. Sen ska jag rulla köttbullar. Men det kanske jag gör på söndag ist. Innan jag sätter mig i soffan och har uppesittarkväll med min älskling. För en gångsskull verkar vår vän T inte ha sitt kalas dagen innan julafton utan den 22:e. Det vore ju toppenbra om det stämmer.

Gårdagen var mkt händelserik. Jag och pappa skulle till IKEA och strosa litegranna. Det var käckt. Det hände en hel del roliga grejer som jag är för trött för att skriva nu men det jag kan säga är att 1. Kristin känner till vägarna runt Båberg bättre än Krister. 2. Drick inte glögg när du kör en IKEA-vagn och 3. Om du ska sopa golvet på IKEA så gör det inte med din pappas jacka.

Always look on the bright side of life!

Inga kommentarer: