lördag, december 15, 2007

Kyligt

Sitter och funderar på om jag ska ge mig ut på stan idag? Jag har inga direkta pengar att spendera just nu men det kan ju vara käckt om jag kunde finna något till den personen som just nu är svårast att hitta något till. Jag sliter mitt hår! Sen ser det ganska kyligt ut också. Jag har kommit fram till att jag behöver en sån där sadelvärmare, eller sadelmuff eller vad det kan heta. Igår när jag kom ut till cykeln på morgonen var den täckt av is. Det är så där kul att sätta sig på en isig sadel kan jag ju säga.

Ok, jag tror jag ska göra ett schema för dagen. Intresseklubben antecknar?

11.45 Frukost med smörgåsar och O'boy
12.15 Värma mig och återhämta krafter i sängen
13.00 Städa köket
14.00 Städa toaletten
15.00 Fortsätta städa köket
16.00 Duscha
16.30 Cykla till affären och inhandla bakingredienser och ev något att äta till middag
17.00 Förbereda bakning
17.15 börja baka pepperkakor och chokladkola
17.30 Svära över att pepparkakorna inte blir snygga
17.45 Röra oavbrutet i den tjockbottnade kastrullen med "Världens godaste smörkola"
18.00 Bränna de första pepparkakorna i ugnen
18.05 Tycka att de brända pepparkakorna ändå är ganska goda
18.15 Dricka julmust
18.20 Göra kulprovet
18.21 Anse att kolan är klar
18.22 Röra ned kakao i kolan så att det blir "världens godaste chokladkola" i stället. (Ja, jag har smakat den då min kära underbara lilla Pia tog med sig några stycken till jobbet och gav till mig)
18.24 Svära över att kakon inte går att röra ut (Pia tips)
18.30 Hälla upp kolan på en plåt och låta svalna i kylskåp eller rumstemp.
18.45 Ta ut de sista pepperkakorna ur ugnen (hoppas jag)
19.00 Äta något som tom 15 minuter att göra.
19.30 Vara helt slut och väldigt varm

Så här ser min dag ut idag. Verkar trevligt. Stan får vi ta imorn. Det är bra med jul, för då är stan öppen på söndagar också. Undra vad min bror tycker om det bara? Stackarn!

Trevlig lördag på er, ni som kan syssla med den ytterst trevliga sysselsättningen längdskidåkning, föreslår jag ska göra det. Vi andra får titta på när jag gjorde det för en si så där 22-23 år sedan. Ni vet, då när det fanns snö.


Kristin åker skidor på Skogvaktarvägen

Puss!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur gick det med julstädandet, kolan och pepparkakorna? Julafton nästa måndag, tiden går så fort! Hoppas helgen har varit bra annars, smek