onsdag, december 12, 2007

Här skulle det vara ett skämt...

Jag och Tias var precis och inhandlade årets gran. Det blev inte silvergran (eller va det nu heter ) iår, utan en vanlig hederlig gran. Den är grön, tät och luktar gott. Det är lixom det som är viktigt. Vi köpte den inte vid Statoil som vi brukar, utan vid Konsum på Hörngatan. Finfina granar var det. Jag är nöjd med vår gran. Han står på balkongen nu. Det är det enda "uterum" vi har. De ska ju tydligen stå i ett sånt innan man tar in och klär dem. Har tänkt att vi ska klä den lite tidigare iår. Tredje advent blir bra. Då får man myset lite längre än vanligt. Vi gillar mys.

Idag fick vi veta vad vi får i löneökning. Jag är nöjd med min. Först var jag lite missnöjd men sen blev jag nöjd. Nu är min lön inte minimi längre i alla fall. Bra är den inte, men bättre än förut ;)

Det har varit en bra dag på jobbet idag. Inte lika många vansinnigt julstressade kunder som ringt. Bara en, och hon var verkligen helt förtappad!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är så mysigt att klä granen. Men K.Luthor när kommer tomten med snön?! Hoppas du får en trevlig helg, smek