onsdag, januari 10, 2007

Varför bloggar jag?

Hur ofta bloggar du?
Jag försöker blogga varje dag men ibland finns ingen inspiration alls och då läser jag andras bloggar i stället.

Varför började du blogga?
Därför att jag gillar att skriva och dela med mig av mitt liv och för att jag kan visa upp de pyssliga saker jag tillverkar, saker som inspirerar mig osv. Fast egentligen är det märkligt att jag började blogga eftersom jag inte tror att någon skulle kunna vara intresserad av det jag skriver ändå? Men jag gör det helt enkelt för min egen skull, med eller utan läsare.

Hur länge har du hållit på?
Jag började skriva Dagbok på nätet den 24 Augusti 2001. Jag började blogga någon gång i somras när jag hittade Scrappiz. Först på blog.se nu på blogger.com Jag hatar båda sidorna lika mkt!

Kan du tänka dig att du fortfarande bloggar om 3 år?
Jajamensan, jag tycker det är mycket käckt att kunna skriva och visa bilder på saker jag gör eller gillar på nätet. Jag gillar allt med att blogga, förutom blogger då ;)

Vad skriver du helst om?
Mitt liv, alldagliga saker som hänt på jobbet, på bussen och sånt där. Sen gillar jag att skriva om pyssel och prylar. Har faktiskt inte skrivit så mycket om mitt musikintresse och jag kan inte svara på varför?

Hur många bloggar läser du?
Jag vet inte, har inte så många i länklistan, där har jag de jag orkat lägga dit. Dessvärre växer ju listan hela tiden vilket är ganska jobbigt. Jag kan bli sittandes i timmar framför datorn bara för att jag läser så många bloggar.

Har du skaffat nya vänner/bekanta genom bloggar?
Nej inte direkt. Inte ännu i alla fall.

Dina favoritbloggar som skrivs av scrappare?
I huvudet på en pappskalle
Papperspyssel
Woopsie Daisy
A Beautiful Mess

Jag gillar bloggare som uppdaterar ofta!

Dina favoritbloggar som INTE skrivs av scrappare?
Jag kommer inte på en enda just nu...

Lämnar du alltid avtryck efter du läst någons blogg?
Nej, men många gånger gör jag det, i alla fall när det är en blogg jag besöker ofta. Eftersom jag själv tycker det är kul att få kommentarer så försöker jag göra det så ofta jag kan.

Inga kommentarer: