tisdag, februari 15, 2011

När jag blir stor

När jag blir stor ska jag ha ett jättestort, fint gammalt skåp med glasdörrar och det ska vara till bredden fyllt med porslin från Uppsala-Ekeby, Rörstrand och Gustafsberg. Zebra ska stå där. Mon Ami (Ja, Kusin Josefin, jag är mkt avis) och Berså likaså. Varje dag ska jag dricka kaffe eller te i en fin kopp och varje dag ska jag njuta av att titta på mina fina serviser. Jag fullkomligt älskar gammalt porslin. Jag mår bra i själen av att titta på gammalt porslin. Synd bara att jag inte har så många utav de där dyrgriparna ännu. Men de kommer, var så säker.


4 kommentarer:

krabbeluring sa...

Vi borde ta en roadtrip runt i Sverige någon gång och utforska okända loppisar på orter folk nästan inte hört talas om, där tror jag att vi kan hitta finfinagrejjer!

Löv löv löv!

Kristin sa...

Yes please!!!

Joss@n sa...

Inte Mon Ami min vän, vi har ju PI. Du vet den med alla runda öh, rundlar...

Kristin sa...

Jahaaaaaa, jag blandar alltid ihop dem. Men jag tyckte att kopparna du har är kantiga, inte runda. Och då tänkte jag ju rätt.