tisdag, februari 22, 2011

Breakfast club


Eftersom jag befinner mig på lite högre breddgrader av Hjortmossen idag så bestämde jag mig för att avnjuta mitt morgonte i en gammal tekopp från det ljuva (?) 70-talet. En teservis från Gefle Porslinsfabrik, Kaskad, tillverkad mellan 1966-1974. Då min ömma moder ogillar den har jag fått äran att ärva den av henne men eftersom jag inte har plats för en teservis med 12 kuvert (heter det kuvert när det gäller enbart koppar o fat?) så får hon snällt förvara den åt mig ett tag till. Vem behöver förresten 12 tekoppar i samma serie? I alla fall, den är skön att dricka ur, kanske lite för tjockt porslin, men det skulle väl vara så på 70-talet. Ligger i alla fall mkt bra i handen och det går i lagom mycket te. Två tummar upp för Kaskad!

2 kommentarer:

Mya sa...

Snyggt! det är ju så himla snyggt med frukostbilder på bloggen. jag måste härma dig. men jag har inte sånt fancy porslin jag... ;)
på tal om alla kuvert (?), du får ha några nerpackade i en låda på vinden så länge...
Du, retroprylarbloggen som du länkar till. himla kul tycker jag!
det är våra vänner som har den bloggen.
kram

MOKKASIN sa...

Hej och vilken mysig blogg! Vad kul att du lämnade en hälsning hos mig så att jag hittade hit!

Såg du att jag uppdaterade med att det är ett Ikea-skåp?

Ha en fin dag!
Gillar koppen förresten =)