måndag, augusti 04, 2008

Postum Oscar?

Jag tror Heath Ledger kommer vinna en oscarstatyett postumt. Det vore häftigt. The Dark Knight var bra. Heath var riktigt bra som Jokern, men inte så scary som folk fått honom att framstå. En journalist skrev att han skulle vara läskigare än Hannibal Lector, men det gott folk kan jag säga att han inte var. Ibland var han till och med riktigt gullig ;) ha ha.

Är lite osäker på vad den ska få i betyg av mig. En 7,5 kanske? Den är svårbedömd, framförallt när vi satt på fjärde raden och jag fick sitta och hålla för öronen halva filmen för att inte få hörselskador. Jag har verkligen inte ont av högt ljud på konserter osv vanligtvis men det här tog priset alltså. FÖR högt! Får se om den när den kommer ut på dvd och betygsätta den då tror jag. Just nu får den en 7,5.

1 kommentar:

Mya sa...

måste se filmen, vi har dessutom en massa presentkort till forumbiografen so vi aldrig fått använt. kankse blir det lite semesterbio. kram