söndag, augusti 24, 2008

1996

Satt och kollade lite youtube-klipp och kom in på låtar från -96 så jag skrev ihop en liten lista med låtar som låg på Trackslistan just detta år som jag gillar/gillade. En del gillade jag redan då, en del upptäckte jag senare, men alla låg de på Trackslistan 1996 i alla fall. Listan är utan inbördes ordning.

1. OMD - Milky Way
2. The smashing Pumpkins - 1979
3. Oasis - Wonderwall
4. The Corrs - Runaway
5. Kent - Kräm (så nära får ingen gå)
6. Prodigy - Firestarter
7. Fools Garden - Lemon Tree
8. Manic Street Preachers - A design for life
9. Alanis Morisette - Ironic
10. Soundtrack of our lives - Instant repeater '99
11. Kula Shaker - Tattva
12. R.E.M - E-bow the letter
13. Jumper - När hela världen står utanför
14. Brainpool - Sister c'mon
15. Faithless - Insomnia
16. Nada Surf - Popular
17. No Doubt - Don't Speak
18. Brainpool - In a box
19. The Beatles - Free as a bird
20. East 17 - Thunder

Ett ännu bättre musikår var året därefter, men det får vi ta en annan dag. Jag lämnar er med en låt som jag var ganska besatt av när den kom. Jag sprang typ hem från skolan för att kunna sätta på radion ifall den skulle komma så jag kunde spela in den... The Corrs med "Runaway" fast vi kör en liveversion. Mkt vackert!

1 kommentar:

Mya sa...

å du ska veta att min the coors skiva är typ sönderspelad... när daniel precis fått sitt körkort så körde vi runt typ jämt, och jag lyssnade på den skivan på repeat. hahah stackars daniel.

Hoppas att allt är bra med dig annars, nu är det ju inte så lång tid kvar :)

Har du tid med ngn scrapträff framöver sen då ;) kram maria