torsdag, oktober 26, 2006

Irritationsmoment av tredje graden.

Följande lista är en lista över saker jag har irriterat mig på idag.

1. Försenade bussar
2. Människor som inte vet hur man betalar på bussar utan måste uppehålla bussen i fem minuter innan den kan åka iväg från hållplatsen vilket resulterar i en ännu senare buss.
3. Människor som måste prata oavbrutet på morronbussen i mkt onormalt hög samtalston så att man inte kan sova.
4. Människor som inte vet vad ordet "delsumma" betyder.
5. Människor som väsnas i onödan.
6. Människor som på bussen sitter med en laptop i knät med ljudet på högsta volym spelandes musik utan hörlurar!!!
7. Männniskor som inte kan tala i normal samtalston med varandra på bussen eftersom de spelar så hög musik i sina laptopar att de måste skrika för att ens göra sig förstådda.
8. Människor som är så totalt ovetande om vad som händer runt omkring dem att det skulle kunna sitta ett gäng elefanter brevid dem på bussen utan att de märkte det.
9. Nervösa människor.

(10. Människor som inte vågar säga till ungdomar med laptop att de borde sänka musiken eller skaffa hörlurar då deras omgivning kanske inte vill lyssna på musik och fråga dem ifall de har något som helst innanför pannbenet och i så fall, varför använder dom det inte?)

Som ni säkert förstår så uppkommer mina arga stunder mest under de 45 minuter jag åker till jobbet, och de 45 minuter jag åker från jobbet. Då och då, flera gånger om dagen uppkommer också aggressioner under arbetstid, men det orkar jag inte fördjupa mig närmare i nu.

Jag har lyckats göra en LO de senaste dagarna.
Fick dock scraplifta den eftersom jag har noll inspiration just nu. Men jag känner mig ganska nöjd med den faktiskt. Bild kommer till helgen då jag orkar vela med det.

Idag låg två paket och väntade på mig när jag kom hem.
Ett hÄngelpaket och ett från cdon.com. Jag har även andra inressen som synes. Det var dock inte musik till mig utan en film till far och *hemligt innehåll* till Mattias. Hoppas de blir glada.

Nu måste jag nog sluta skriva, det känns som att min ansikte håller på att brinna upp. What gives?

Dessa tre ord upprepar jag tusen gånger om dagen:
1. abonnemang
2. tilläggstjänst
3. *censur*

Inga kommentarer: