lördag, oktober 07, 2006

Nyklippt, nyvaken...

...och nysnöten.

Jaa gott folk. Jag är förkyld ännu. Fast jag är mkt bättre nu. Men jag är fortfarande väldigt trött och hängig så lite feber har jag nog kvar.

I går var jag och klippte mig trots att jag var sjuk, en klipptid kan jag bara inte missa tänkte jag och knallade iväg. När man inte gjort någonting på en vecka så blir man ganska trött av att bara gå och det blev jag, så trött att jag nästan somnade i friserstolen. Fast det är i och för sig inget ovanligt. Jag älskar när folk pillar mig i håret, det är mycket avkopplande, men det kan ju bli lite pinsamt förstås. Att somna hos frisörskan alltså. Fast dom har nog sett det mesta kan jag tänka mig. Hon klippte 15 cm av mitt hår. Det känns skönt. Det var väldigt slitet. Jag ångrar dock att jag sa att hon inte skulle ta något i luggen, jag skulle vilja ha den lite snedare och lite kortare. Nåväl, det känns skönt i alla fall. Hon är så bra min frisörska. Hon kommer i håg mig och sånt gillar jag. Jag har bara varit där fyra gånger eller nåt på två år och ändå kommer hon ihåg mig. Hon började prata om saker vi pratade om i Maj när jag var där, saker jag inte ens själv kom ihåg att vi hade pratat om. Sånt tycker jag bevisar att man har ett genuint intresse av människor. Att man inte lixom bara säger saker för att ha något att prata om utan att man kommer ihåg vad man pratat om med vem om ni förstår vad jag menar. Slitochsläng människor gillar jag inte.

Två dagar i rad har jag ätit mammas hemlagade mat och jag måste bara säga att det är ju fantastiskt gott. I torsdags gjorde hon lasagne till mig och M och den var helt superb och i går fick vi Kalops. Mmm mmm mmm! Dock förstördes den goda kalopsen av att jag kokade potatisen för länge. Hur kan man vara dålig på att koka potatis? Jag är dålig på allt som har med potatis att göra (undantaget är sån potatis man gör i ugn). Jag kan inte förutse hur många potatisar man ska skala, det blir alltid för många. Jag kokar alltid potatisen för länge, vilket gör att jag likagärna kan göra mos av det.

Tillsist vill jag bara klaga på människor som inte kan skriva ordentligt. Ok, att man skriver hur man vill på bloggar och hemsidor osv MEN är man så kallad Bovärd för ett kommunalt bostadsföretag så tycker jag att man bör korrekturläsa de informationsblad som skickas ut till alla hyresgäster i det område man är Bovärd för. Det finns i Microsoft Word ett mycket bra och lättillgängligt stavningsprogram som man kanske kunde använda sig av. Vi har fått två sådana brev sen vi flyttade in här och båda dessa har varit helt bedrövliga. Det förra var så roligt att jag visade det för både mamma och pappa och de skrattade nästan ihjäl sig. Hon som skriver dessa infoblad är helt fantastiskt dålig på det svenska språket. Hon heter Lena. Hon är väl runt 40 så jag förmodar att hon gått åtminstone 9 år i skolan. Alltså borde hon veta hur man använder något utav följande tecken , . -

... Roligt med så många barn som det har blivet på detta område just nu, men mammor och pappor ni som ställer barnvagnar i trappuppgången. Detta är förbjudet. Det är ett stort hinder när man städar och vid allvarligt ting kan hända, med brand m.m åter igen säger jag detta...

Texten ovan är ett litet utdrag ut vårat "bovärdsblad". Jag blir faktiskt irriterad på riktigt. Vuxna människa, lär dig skriva ordentligt!!!

Gnarp!

Inga kommentarer: