lördag, oktober 21, 2006

Musik Non Stop!

Igår kväll upptäckte jag till min förtjusning att det var Musikbyrån-maraton på tvåan. Musikbyrån firade 10 år och hade kvällen till ära samlat ihop det bästa från 1996 och framåt i ett enda program, från ca 22 till 04:00.

Jag satt uppe till två. Sen orkade jag inte mer.
Jag älskar sånt. Jag älskar musikbyrån och deras reportage. Så tv-kvällen blev hellyckad. Först råkade jag sätta på ettan när Lost in Translation just börjat och den har jag alltid velat se en gång till och sen slog jag alltså över precis när Musikbyrån börjat. Goodie!

Idag måste vi fasen städa alltså. Vi måste borra upp lite hyllor och ställa upp saker i dem så att det blir fint här nån gång igen. Nån gång i somras så rasade nämligen en hylla i köket där jag ställt mjölburkar, sockerburkar, theburkar osv... som tur var gick inte burkarna sönder, däremot gick det som stod på bordet under sönder, däribland en kaffebryggare och lite assietter. Attans! Så nu får vi låna mammas vitrinskåp tills jag får köpt det jag vill ha.

Det var sååå länge sen jag köpte skivor. Och efter programet igår så blev jag jättesugen på det. Jag är nämligen av den åsikten att är man musikintresserad så finns det vissa skivor man måste ha. Jag har vissa av dem men långt ifrån alla. Bla saknar jag Bob Dylan "blonde on blonde" Oasis " (What's the story) Morning Glory, Nirvana "Nevermind", R.E.M "New Adventures in Hifi", U2 "Joshua Tree". Det finns fler men jag är just nu för trött för att komma på dem.

Nu är den nästan bara en vecka kvar av oktober vilket betyder att jag måste sälja som en lite gnu för att nå upp i något så när bra lön. Jag har inte ens kommit upp i målen ännu vilket gör att jag inte har samlat ihop några extra pengar utöver lönen. Två av målen vet jag att jag kommer komma upp i men de övriga två blir svårt. Jag förstår inte vad som hänt. Förra månaden var ju lysande, då fick jag nästan max på alla mål. Det betyder att jag kommer få en finfin lön nu den 25:e, så då får jag lägga undan bonusen på sparkontot så att jag har nåt att köpa presenter och julklappar för.

Nä, nu är det nog dags att äta lite frukost tror jag, sen ska det bli städa av!

Kräm!

Inga kommentarer: