måndag, mars 12, 2007

Allrighty then.

Jag är mycket irriterad på en väldigt irriterande sak idag.
Felkonstruerade påslakan. Hur i hela helskotta kan man tillverka påslakan utan hål i de övre hörnen? Jag förstår inte hur de tänkt? Jag har, som ni förmodligen redan räknat ut, bäddat nytt i sängen ikväll. Tog ett par vita fräscha påslakan med lite beige snirklar och var mkt nöjd med mitt val av påslakan. Ända tills jag minns varför jag inte använder de så ofta. De saknar hål i hörnen. Efter att ha knölat och bökat med dem i tio minuter så lackade jag ur, tog fram en kniv och sprättade helt sonika upp sömmarna i hörnen. Efter det gick det som en dans. Men jag är fortfarande mkt arg och irriterad på det faktum att de tillverkats på detta vis. Grrr.

Igår blev jag också irriterad, men då på mig själv. På min urusla förmåga att färglägga med distresser, och akvarell. Jag lackade ur även då och fick gå och sätta mig framför teven. Jag höll på med Farbror T's försenade födelsedagskort. Det är fortfarande ofärdigt. Grrr.

Jag har däremot lyckats scrappa lite i helgen ändå. Ganska mycket faktiskt. Hela fredagkvällen fram till 1 eller nåt och en del på lördagen också. Jag håller på med mitt filmkartotek. Jag är hittills mycket nöjd med det. Nu återstår i stort sett bara att dekorera indexkorten (eller vad 17 det nu heter). Det kommer nog ta sin lilla tid...

Äntligen vår!

Inga kommentarer: