söndag, november 05, 2006

Jag hoppades så innerligt...

...att jag skulle vinna dörrskyltstävlingen. Jag hoppades förgäves. Nu skulle man kunna tro att mitt "scrapsjälvförtroende" trillat ner i bott igen pga detta, men konstigt nog har det inte det.

Eftersom jag gillar min skylt så mkt så har det inte påverkat mig nämnvärt. Förstår inte folk att min skylt var snyggast så är det ju deras problem, inte mitt ;) fast det blir ju ändå mitt problem för jag ville ju verkligen vinna priset...hmm...dumt...
Det som däremot drar ner mitt "scrapförtroende" lite är att jag har gjort ett och ett halvt julkort idag och det som är klart blev inte riktigt som jag tänkt mig och det jag håller på med i skrivandestund förmodligen inte alls kommer bli som jag tänkt mig. Stackars M får stå ut med mina sura miner när pysslandet inte går min väg. Han är hemskt gullig som muntrar upp mig i mina allra mörkaste scrapstunder. Jag är inte så snäll mot honom alla gånger.

Har precis kollat på Garden State på M's dator. Jag gillar den som 17. Härlig musik och mysiga skådisar. God combo. Vissa filmer är man bara så innerligt glad att man sett och att de överhuvudtaget tillverkats. Garden State är en sådan film liksom Amelie Från Montmartre och Wonderboys. De är så lugna, sköna och intelligenta filmer. På tal om film så gick jag o M och pratade om hur Peter Jackson fick lov och budget att göra Sagan om Ringen efter att ha gjort filmer som Bad Taste och Meet the Feebles. Hans meritlista innehåller ju inte så särskilt många högvattenmärken så att säga. " Jag ser att det är du som gjort Braindead - här får du 25 miljoner och världens bästa saga, gör en film vetja! " Mycket märkligt. Men bra blev det ju!

Jag kanske borde ta och gå och lägga mig. Jag är ledig imorn men jag kan ju inte sitta här och vända på dygnet för det. Kom precis på att jag ska tvätta i morn igen. Nice.


Garden State.

We live in a beautiful world!

Inga kommentarer: