torsdag, september 14, 2006

Begravning.

Idag begravdes min bästa kompis pappa.

Det var en fin begravning. Fin musik och mycket folk. Och det var jobbigt att se familjen så lessen. Usch. Det kändes skönt att få krama om dem och visa att man tänker på dem och bryr sig. Hoppas det blir lite bättre nu efter begravningen.

För övrigt finns det inte så mycket att säga.
Det går bra på jobbet för en gångs skull säljer jag som en liten gnu. Det är bra. Det gör att lönekuvertet blir lite roligare att öppna den 25:e Oktober. Looking forward to that!
Det tisslas och tasslas en del på jobbet om något som ska avslöjas nästa vecka som tydligen inte är bra. Tre personer har pratat med chefen om detta men ingen annan har fått reda på nåt. Vi andra undrar så varför just de personerna fått veta och inte vi andra. What gives?

I morgon är det äntligen fredag och helg igen. Så skönt det ska bli att få vara hemma och ta det lugnt och kanske scrappa lite. Det blir så lite scrappande när man måste jobba hela dagarna. Jag förstår inte hur alla hinner med att scrappa så mycket???

Jag har ju kommit igång med mina halsdukar nu i alla fall. Jag stickar på båda två samtidigt så att blir klara ungefär samtidigt. M's halsduk går i beige-orange och min blir brun-röd-grön randig i tjockare garn än M's. Det jobbiga är bara att jag stickar fel hela tiden. Min hjärna är snabbare än mina fingrar så när jag säger rät-avig-rät-avig så hinner inte fingrarna med. Det är mycket dumt och opraktiskt. Jag får hela tiden stanna upp och räkna från början vilket gör att det tar dubbelt så lång tid för att sticka. Tur att jag har mamma till hjälp om det blir fel, då får hon snällt sticka upp det igen. Vi får väl se om det kommer upp nåt kort snart på mina framsteg i stickningens värld.

Nu är det dock dags att gå och lägga sig.
God natt på er alla och sov så gott!

Tack kusin J för att du samlar saker i en låda till mig, det är mycket älskvärt av dig :)

Inga kommentarer: