torsdag, maj 14, 2009

Öppna förskolan

Idag har vi haft storfrämmande, Theo och jag. Vanessa och Ivar har varit till Little Is It minsann. Vi hade planerat in en öppna förskole-date. Det gick alldeles utmärkt att besöka öppna förskolan i fel kommun, som tur var. Vi var lite nerviga innan vi kom dit. Min far trodde vi skulle bli utkörda när de kom på att ingen utav oss kommer från bygden. Vi träffade på folk vi kände. Båda två. Inte illa. Theo och Ivve var helt klart vackrast på stället. Helt objektivt alltså! Alla bebisar utom två var yngre än Theo. Theo kände sig malplacerad med alla dessa småttingar som bara låg och spydde. He he. Ivve ochTheo kommer dock bra överens. Det luktade bajs på öf. Annars var det rätt fräscht. Nästa gång tar vi nog öf i Uddevalla eller Trollhättan. Eller varför inte Borås? Man måste ju vidga sina vyer. Jag vet Vanessa, vi köper varsitt Regionen Runt-kort och tar en öf i varje stad i hela VästraGötaland. Så har nog aldrig någon gjort förut. Kanon!

Theo ligger och sover i vagnen utanför huset. Han verkar helt utslagen efter dagens strapatser. Det kanske är så att jag måste besöka öf en gång i veckan hädanefter så att Theo får sova. Hmmm...

I vilket fall som helst tackar jag dig V för en trevlig dag och meddelar dig härmed att jag gärna gör om detta snart igen. Theo och Ivve måste ju bli polers. Theo försökte ju bonda idag men Ivve var mer intresserad av flickan i poolen. Nästa gång kanske han är på bättre bondinghumör. Vi får hoppas på det.

2 kommentarer:

Joss@n sa...

Helt objektivt:o)

Kristin sa...

JAAAA!!!